یادداشت‌های یک جوان شیعه

یا رب از ابر هدایت برسان بارانی

یادداشت‌های یک جوان شیعه

یا رب از ابر هدایت برسان بارانی

یادداشت‌های یک جوان شیعه

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالبی که در این وبلاگ می‌نویسم بر اساس تحقیق است و سعی کردم از وادی انصاف خارج نشوم.

طبقه بندی موضوعی

آلیستر کراولی کاهن و استاد علوم غریبه بنیانگذار فرقه شیطانی تلما (در قرن ۱۹ میلادی) در مقدمه‌ی کتاب معروف خود یعنی "کتاب شریعت" می نویسد: طی یک مکاشفه آیواس (یک جن شیطانی در مصر باستان) را دیدم و او این کتاب را به من داد و گفت این کتاب را بین مردم نشر کن !

به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید

ابن عربی پدر عرفانی که آن را اسلامی می نامند نیز، در مقدمه کتاب فصوص الحکم می گوید این کتاب را طی یک مکاشفه از پیامبر دریافت کرد و ایشان فرمود این کتاب را بین مردم نشر بده !

 

البته شکی نیست ابن عربی شیطان را دیده نه پیامبر صلی الله علیه و آله.

چطور ممکن است ابن عربی، کتابی که در آن به سه پیامبر عظیم الشأن توهین کرده است یا پدر امیرالمومنین علیه السلام را کافر دانسته و هزاران انحراف دیگر که حوصله شرح آن نیست را از رسول الله صلی الله علیه و آله گرفته باشد! 

 ما معتقدیم ابن عربی دروغ نمی گوید زیرا طبق "آیات قرآن و روایات صحیح" شیطان نیز برای خود عرشی دارد،وحی می‌ کند و ... دلیل دیگر این‌ که چون چهره مبارک پیامبر را ندیده بود، قطعا شیطانی بر او ظاهر شده و چنین سخنانی را به او القاء کرده است.

« إِنَّ الشَّیاطینَ لَیُوحُونَ إِلى‏ أَوْلِیائِهِمْ »    (الأنعام ۱۲۱)
شیاطین به دوستان خود وحی می کنند.  
(انعام ۱۲۱)

ان شاءالله و علی ابن ابی طالب علیه السلام قصد داریم در ماه های آینده چهره‌ی شیطان و شیطان پرستان تاریخ اسلام را بشناسانیم و نقاب از رخ آن گرگ‌های در لباس میش برداریم، در صورت تمایل به این موضوع نو و جذاب؛ هشتگ و موضوع "شیطان شناسی" را دنبال بفرمایید.

 

نظرات  (۱)

البته شاید نشود بر کسی مثل شما خرده گرفت که چرا به شخصیتی مثل ابن عربی تهمت می زنید چرا که عظمت فصوص الحکم آنقدر پر هیبت است که واقعا برای هر کسی قابل درک نیست کما اینکه بسیاری از علمای متئسط هم نتوانستن عمق مفاهیم این کتاب را بفهمند . بهمین دلیل است که فقط علمای طراز اول چه در اهل سنت و چه در اهل تشیع توانسته اند سر تعظیم در برابر این کتاب هدایتگر فرود بیاورند. چرا تا حالا فکر نکرده اید کسی مثل امام خمینی در نامه ای که به گرباچف می نویسد همین فصوص الحکم ابن عربی و اشراق الحکمه سهروردی را برای مطالعه دانشمندان کمونیست شوروی پیشنهاد می دهد . چرا در میان علمای پرتعداد حوزه علمیه قم فقط علمای طراز اول مثل حسن زاده آملی و جوادی آملی و مرتضی مطهری و علامه طباطبایی و امثالهم تمام قد از حقانیت فصوص الحکم دفاع می کنند ؟ 

امیدوارم بدون تعصب یکبار دیگه در مورد فصوص الحکم و شخصیت عظیم ابن عربی تحقیقی بدون پیش داوری و متعصبانه داشته باشید.

پاسخ:
سلام جناب سروش
خداوند حکیم امور ما را از ریز و درشت به اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم ارجاع داده و بدون شک بزرگانی که از آن‌ها نام بردید هم اگر گفتار یا کرداری از ایشان سر بزند باید با معیار قرآن و عترت سنجیده شود. ابن‌عربی یک سنّیِ صوفی است که مطالب فراوانی در کتب او وجود دارد که با ضروریات دینی مخالف است. در منظومه‌ی اعتقادی ابن‌عربی چیزی به نام شرک و کفر وجود ندارد و حتی گوساله‌پرستی و بت‌پرستی را عین توحید می‌داند چون در عالم  همه چیز خداست حتی سگ و خوک!  انصاف به خرج بدهید
جهت مطالعه بیشتر به کتاب «محی الدین در آئینه فصوص» مراجعه بفرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی