یادداشت‌های یک جوان شیعه

یا رب از ابر هدایت برسان بارانی

یادداشت‌های یک جوان شیعه

یا رب از ابر هدایت برسان بارانی

یادداشت‌های یک جوان شیعه

بسم الله الرحمن الرحیم
مطالبی که در این وبلاگ می‌نویسم بر اساس تحقیق است و سعی کردم از وادی انصاف خارج نشوم.

طبقه بندی موضوعی

هر گونه تربیتى که با دست خودم تحقق نگیرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ کردن من و نفى کردن من حساب مى‌شود. 
و این است که تربیت‌هاى تلقینى و تقلیدى و تحمیلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر هم باعث عصیان و طغیان او. این درست نیست که دیده‌هاى خود را نقّالى کنیم و از عشق خود حرف بزنیم و یا دیگران را بغل کنیم و یا بر یقین خود پافشارى کنیم و سوگند بخوریم؛ چون یقین هر کس در درون اوست،به دیگران نمى‌رسد. 
مگر هنگامى که نشان بدهیم که چگونه و از کجا به این یقین رسیده‌ایم و به این روش دست یافته‌ایم و با چه کلیدها و ملاک‌هایى حرکت کرده‌ایم. 

یامحسن‌بن‌علی(ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی